Anlam

“İnsan anlam bulmadan yaşayamaz.”

Kendi hayatimi gözlemliyorum ve her şeye bir anlam yükledigimi görüyorum. Anlam yüklediğim nesnelerin -küçüğünden  büyüğüne- arasında dağlar kadar fark var. Bir çok eşyama saçma bir bağlılığım var.

Mesela eğer ben bir kazağımı çok sevip ona bir anlam yüklediysem, kazağı yıllarca giyiyorum artik evde bile giyilmez derken ben o kazakla her yere giderim. Bu anlamlar ne peki ? Bazen bir hediye, bazen onemli bir gunde uzerimde olmasi, bazen benim icin önemli biriyle bulustugimda üzerimde olmasi yada mutlu bir animda yanimda olmasi… çesitlendirerek bir cok esyam içim anlamlarini siralayabilirim.

Arabam mesela, eskidi artık sık sık butçemde beklenmeyen depremler yaratıyor. Ama cok seviyorum. Ilk onunla ogrendim araba kullanmayi, mutlu yada uzgun gunlerimde onu surerken icindeyken gulumsuyor yada agliyordum.

Sacma bir bagimlilik. Prangalar vuran bir bagimlilik.

Insan tarafi var bir de bunun. Sevgili yada yakin bir arkadas. Hayatina aliyorsun. En ozeline kadar paylasiyorsun, ozel anlar yasiyorsun. Bu “ozel”lerle o kisiye daha cok anlam katiyorsun. Uzerine cicekler atilmasi gibi; 1, 5, 10 belki 100 cicek atilinca guzel bir jest olur ama 63822 tane cicek atarsan karsindaki zarar gormeye baslar ve bende icimde ki hirsla bogulurum.

Anlam bir yük mü ? Yoksa hayatı güzelleştiren olmazsa olmaz bir şey midir ? 

Anlamsız yaşanır mı ?

Anlamlarda boğuldum. Bazen gülümseyerek bazende hırsımdan

Sevelim Sevilelim

Haziran 2017

2 thoughts on “Anlam

Add yours

  1. Olmasada(anlam) olur. Çoğu basit kurallarla halloluyor. Ama kime göre! Bana göre. Sen bambaşka başka başka çok başka bir insansın. Tek yani. Bence bununla da (acıyla, telaşla, komiklikle) gayet mutlusun:) öyle ki şöyleyiz, [gelsin ordan bir acı! Şurda biraz mutluluk vardı.basıver üzerine:)] saygılar

    Like

    1. Yorumun için teşekkürler. Farklı bir bakış acısı katıyor yorumlar yazıya.
      Seninde dediğin gibi; anlamlarla farklı insanlar oluyorum ama bazı anlamlar üzüyor, bazılarıda paha biçilmez mutluluklar yaşatıyor.
      Oradan mutlu görünüyor muyum bilmiyorum ama ordan bir acı gelmese de hep mutluluklara denk gelsek süper olurdu 🙂

      Liked by 1 person

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

